Theva Residence - Reisverslag uit Nuwara Eliya, Sri Lanka van Ger en Henny Nolles - WaarBenJij.nu Theva Residence - Reisverslag uit Nuwara Eliya, Sri Lanka van Ger en Henny Nolles - WaarBenJij.nu

Theva Residence

Door: Ger en Henny Nolles

Blijf op de hoogte en volg Ger en Henny

25 Januari 2012 | Sri Lanka, Nuwara Eliya

Maandagochtend zijn weer vroeg vertrokken voor de rit naar Kandy, onderweg staan een houtsnijderij en een bezoek aan een kruidentuin op het programma,.
Eerst reden we naar een moeder met dochtertje die we de dag ervoor hadden beloofd terug te komen met een paar kadootjes voor de kinderen, helaas konden we het huisje niet meer vinden en baalden daar echt van, even verderop maakten we gelukkig twee andere kinderen blij met potloden en armbandjes.
Bij de houtsnijderij aangekomen kregen we een rondleiding en kochten daar wat souveniers, en voor ons zelf, als aandenken aan Sri Lanka, een houtensculptuur, het enige moderne houtsnijwerk dat er te koop was! Na weer een aantal uurtjes door de schitterende natuur te hebben gereden kwamen we aan in de kruidenstreek, vergelijk het een beetje met de bollenstreek bij ons. Dillan bracht ons bij een kruidentuin waar we een heel erg leuke rondleiding kregen over allerlei kruiden met hun bijbehorende bomen of struiken. Nooit geweten dat Ananas langs de grond groeide bijvoorbeeld.
Na de rondleiding kregen we beiden een voetmassage en gezichtsmassage, was wel wat overdreven een dag na de spa!
Hen was helemaal in haar element toen de specerijen getoond werden, zoals de peperboom , de koffie en cacao bomen! Aan het eind gingen we weg met diverse geneeskrachtige smeersels zoals: Sandelwood oil, Aloe vera, Lotusolie, enz.
In de middag kwamen we aan in de plaats Kandy, een vrij grote plaats met zelfs een shoppingmall.
Ons Hotel, genaamd “Theva Residence” voor de komende twee nachten lag op de top van een berg boven Kandy, werkelijk schitterend gelegen, met eeen super uitzicht vanuit de kamer en vanaf het terras.
Veel tijd om dat allemaal te bekijken hadden we niet omdat we aan het begin van de avond naar een Sri Lankaanse dansshow zouden gaan. De show was best leuk met veel tromgeroffel en dans, met als afsluiting een vuurdans waarbij de mannen op blote voeten door een bak met gloeiende kolen liepen.
Daarna snel terug naar ons “topdesignhotel” op de berg voor een heerlijke maaltijd zoals we hem nog nergens gegeten hadden.
De volgende dag had Dillan een vrije dag dus hebben we lekker uitgeslapen.
S’Morgens zijn we per tuktuk met een bloedgang van de bergafgesjeest om de stad te bezoeken.
In een van de gebakzaken probeerden we het heerlijk uitziende gebak met koffie, wat ik al verwachtte bleek waar, het gebak was waarschijnlijk 4 dagen oud, dus op z’n Hollands gezegd….niet te vreten!
Op de Markt nog een nep Adidas sporttas gekocht om de souveniers in mee te kunnen nemen, en vervolgens snel naar het “prive zwembad” in ons hotel op de berg omdat er die dag geen andere gasten waren. De kok maakte voor ons die avond een echte Sri langkaanse Curry van 17 verschillende gerechten....Heerlijk! de tafel was te klein.
De volgende dag moeten we weer aan de bak, De “Tempel van de Tand van Boedha” in Kandy staat op het programma!

Voor de foto's:

• 25 Januari 2012 - 21:30

Josée:

Weer erg mooie belevenissen. Inderdaad heel jammer dat jullie dat huisje niet meer konden vinden! Meer dan je best kan je doen...

Oe die kruidentuin dat klinkt echt leuk. Ik zou zelf ook liever voor die voetmassage gaan dan over gloeiende kooltjes wandelen.. nee dat lijkt me echt niks! Hebben ze zulk dik eelt?

De bestemming van morgen heeft ook weer een prachtige naam: Tempel van de Tand van Boedha. Ik lees dat je er moet betalen om foto's of films te mogen maken. Op blote voeten naar binnen, maar blote benen en schouders zijn verboden! Ziet er mooi uit op de foto's! Veel plezier weer en hartelijke groet

• 26 Januari 2012 - 00:10

Cait:

Ik dacht dat ananas groeide in een plastic zakje, geschild en een gat in t midden!! ;) wat vertellen jullie weer leuk. En jullie maken zo veel mee!! Gelukkig houden jullie me goed op de hoogte over de whats app. Kusje

• 26 Januari 2012 - 10:16

Pieter:

heb je zelf nog over het vuur van de gloeiende kolen gelopen Ger?

• 26 Januari 2012 - 20:35

Kelly:

Ahhh wat zal die moeder verdrietig en teleurgesteld zijn......!!!!! Ze had waarschijnlijk de hele boel aan kant gemaakt voor jullie! Leuk verhaal weer verder....