Yala Village, Yala. - Reisverslag uit Galle, Sri Lanka van Ger en Henny Nolles - WaarBenJij.nu Yala Village, Yala. - Reisverslag uit Galle, Sri Lanka van Ger en Henny Nolles - WaarBenJij.nu

Yala Village, Yala.

Door: Ger en Henny Nolles

Blijf op de hoogte en volg Ger en Henny

29 Januari 2012 | Sri Lanka, Galle

Donderdag rijden we vroeg de bergen uit richting de zuidkust, Hen heeft wat ingenomen tegen wagenziekte omdat het er gisteren best steil aan toe ging, en ze daar geen `fan van is!
Al rijdend gaan de theeplantages over in jungle en stijgt de temperatuur weer naar ongeveer 30 graden.
Na hier en daar nog wat mooie stops te hebben gemaakt komen we na de lunch aan in “Chaaya wildpark” gelegen in het natuurpark, al snel zie dat zie je dat het hier menens is met wilde dieren, langs de weg naar het park zie je hekken die door de olifanten zijn omgetrapt!
We worden weer ontvangen met een natte doek en een heerlijk koud drankje, vervolgens worden de regels van het park uitgelegd. Het park bestaat uit een verzameling bungalows gelegen om het centrum de receptie , de bar en het restaurant, alles op een haast smaakvolle Afrikaanse manier aangelegd. Even schrikken is het als er vertelt wordt dat je na donker niet vanuit je Lodge naar het restaurant mag lopen, maar eerst even de receptie moet bellen zodat je kan worden opgehaald door een ranger. Alle dieren zoals olifant, buffel, wildzwijn, jakhals, python, ossen, apen, Krokodil, varaan en als klap op de vuurpijl het jachtluipaard kunnen tot aan je lodge komen !! Niet gezegd dat ze dat ook doen maar veiligheid voor alles. Al snel zien we dat deze waarschuwing niet voor niks is als er een toeriste roept dat er een krokodil aan het naastgelegen meertje ligt te zonnen. Verder ligt er een schitterend zwembad bij het restaurant waar we snel nog even gebruik van maken en heeft het restaurant een prachtige lounge bar op het dak met schitterend uitzicht over het reservaat. De Lodge met openslaande deuren en veranda slaat alles, prachtig luxe ingericht met een hemelbed en een design badkamer met stortdouche, helemaal top!
Na een prima buffet die avond zijn we weer keurig afgeleverd in onze lodge door een aardige oppasser, meer dan een gezin wilde zwijnen komen we in het pikke donker gelukkig niet tegen, maar het blijft spannend!
De volgende dag hebben we laat in de middag een safari gedaan, dat was echt te gek,
Eerst zijn we bij een aantal rotspartijen op zoek gegaan naar het Luipaard, maar helaas niet gezien totdat we ergens in het gras 3 bange herten zagen, wij dus wachten op de aanval van het luipaard maar helaas. Na nog heel veel dieren op de openvlakten te hebben bekeken en gefotografeerd kreeg onze gids een telefoontje dat er wilde olifanten waren gespot, vol gas er naar toe dus! En ja hoor hij parkeert de auto langs de rand van het struikgewas en we zien tussen de struiken een moeder en jong, Hen heeft veel gefilmd en ik maakte de foto,s , op een gegeven moment konden we zelfs over de weg achter ze aan rijden, prachtig, het zijn toch wilde olifanten!! Na nog wat door het park te hebben gecrossed ging de zon onder en werden we tevreden weer afgeleverd bij onze lodge, wat een luxe! En wat een locatie! Hier hadden we nog wel een paar dagen willen bljiven, maar de volgende ochtend komt Dillan alweer langs voor de rit naar Galle.

• 29 Januari 2012 - 16:33

Kelly:

Zo wat super spannend al die wilde dieren!!! we zijn ook super benieuwd naar de film en foto's!! Kunnen niet wachten...xxxxxxxx

• 29 Januari 2012 - 18:26

Bea:

Wow, wat een spanning zeg! Geweldig. Wordt steeds nieuwsgieriger naar de film. Thuis is is gewoon koud, dus geniet dubbel van al het moois en warms, groetjes XX

• 29 Januari 2012 - 18:28

Rowan:

Ben blij dat je niet bent gaan zwemmen in dat meertje om crocodile dundee uit te gaan hangen. Xxx

• 30 Januari 2012 - 06:08

Jennie Nolles:

Tjonge wat zijn jullie actief zeg en wat een verhalen. Prachtig. Ik begrijp dat je er met je verjaardag weer niet bent. Geniet er maar lekker van hoor.

• 30 Januari 2012 - 12:58

Thea:

Wat een lef hebben jullie zeg!!!! ppfffft.....mij niet gezien dáár "met al die wilde dieren!
    Maar wel prachtig voor jullie!
    Ik hou het wé bij film en foto's hhaha
    Geniet er maar van "hier héél erg koud aan het worden!