Kanilanka resort - Reisverslag uit Galle, Sri Lanka van Ger en Henny Nolles - WaarBenJij.nu Kanilanka resort - Reisverslag uit Galle, Sri Lanka van Ger en Henny Nolles - WaarBenJij.nu

Kanilanka resort

Door: Ger en Henny Nolles

Blijf op de hoogte en volg Ger en Henny

04 Februari 2012 | Sri Lanka, Galle

Na veertien dagen te hebben rondgetrokken zijn we vertrokken naar ons “uitrust” resort, een schitterend 4 sterren resort aan een prachtig strand.
Onze kamer was nog niet gereed dus konden we alvast het resort bekijken, een prachtig modern park met veel strak moderne bebouwing, aan de ene kant grenzend aan het strand en de andere kant aan een prachtig meer, aangekomen bij het zwembad zagen we direct dat hier de mooiste kamers lagen, dus ik gelijk tegen Hen: ik probeer wel even een upgrade te regelen bij het zwembad. Dat bleek niet nodig, we kregen een schitterende kamer direct aan het zwembad met uitzicht op zee,…mazzelaars!
Over de 4 dagen hier heb ik eigenlijk niet zoveel te schrijven, Hen heeft een aantal boeken uit en ik heb heerlijk muziek geluisterd vanaf mijn ligbedje bij het zwembad, af en toe wandelingetje langs het strand, een hapje eten, echt genieten!
Op de derde dag was mijn verjaardag, en dat heb ik geweten ook, Hen had een heerlijk Champagne ontbijt geregeld op het terras van onze kamer, heel erg luxe met een eigen ober die af en toe je glaasje bijvult en vervolgens weer plaatsneemt onder een boom in de schaduw. Gedurende de dag veranderde onze kamer steeds met bloementjes op bed en ballonnen op de vloer, want iedereen zat in het complot! S, avonds hadden we een exclusief seafoot dinner op het strand met twee Engelse vrienden die we daar hadden opgedaan, John en Cynthia. Erg leuk was dat ter ere van mijn verjaardag alleen onze tafel op het strand was gezet met kaarsverlichting en al, en dat bij een temperatuurtje van 25 graden, super!
Op de laatste dag hadden we nog een daghotel in Colombo vlakbij het vliegveld omdat we pas om 3 uur s ‘nachts zouden vliegen. Dillan pikte ons op om 10.00 uur s’morgens, en leverde ons af in een werkelijk prachtig oud Engels hotel aan zee, genaamd Galle Face.
Het hotel heeft een super sjieke uitstraling met prachtige kamers met houten vloeren uit de koloniale tijd, alsof je zo in een oude Engelse serie was beland! Voor de liefhebbers; Google even naar het “ Galle Face Hotel” in Colombo en je kijkt je ogen uit, in de lobby bevond zich ook een museum waar alle prominente bezoekers zoals o,a Joeri Cagarin en veel Europese Royals het gastenboek hadden beschreven. In de middag hebben we per tuk tuk het centrum van Colombo bezocht om daarna in “ons Engelse hotel” een High tea te doen. De High tea was echt heerlijk met allerlei broodjes en zelfs curry’s , te veel om op te noemen en dat in een schitterende omgeving en obers in zwart pak!
Na nog een laatste “Sundowner” vanaf het Hotelterras moesten we toch echt gaan douchen en de koffers inpakken.
S, avonds bracht Dillan ons naar het vliegveld, waar we hem bedankten voor de schitterende tour die we met hem hebben gemaakt in “zijn” Sri Lanka.
Nu zoeven we in een Boeing 777-300 met 2 slaappillen op naar huis, het is thuis iets van min 15 graden…………….??!!
Wij dromen nog even na over deze drie weken in Sri Lanka!

• 04 Februari 2012 - 21:29

Bea:

Ja het was errug mooi en nu heb je nog de herinneringen en de foto's. Toch blij dat jullie weer helemaal veilig thuis zijn.

• 06 Februari 2012 - 18:49

Josée:

Je hebt het zelf al gezegd: Jullie zijn ECHT Mazzelaars :) Dank voor delen en al is het te laat: Van harte gefeliciteerd Ger en nog vele jaren in goede gezondheid en mooie reizen samen met je liefste gewenst. Tot ziens!