Chaaya Village, Habarana. - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Ger en Henny Nolles - WaarBenJij.nu Chaaya Village, Habarana. - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Ger en Henny Nolles - WaarBenJij.nu

Chaaya Village, Habarana.

Door: Ger en Henny Nolles

Blijf op de hoogte en volg Ger en Henny

24 Januari 2012 | Sri Lanka, Kandy

Deze ochtend staat Dillan weer stipt op tijd voor ons hotel om ons naar Habarana te brengen, zo langzamer hand krijgen we toch steeds meer de indruk dat Sri Lanka een grote jungle is met hier en daar een dorpje, prachtig mooi is het binnenland met als hoogte punt een ontmoeting met een kudde wilde olifanten zo op de weg! Dillan gaf een gil en parkeerde direct zijn auto langs de kant van de weg, op nog geen 10 meter voor ons probeerde een grote olifant met een baby heel nerveus de weg over te steken, vervolgens volgde de rest van de kudde, Dillan gebaarde dat ik de auto beter niet uit kon gaan wat ik in eerste instantie erg vond, maar even later bleek dat een goede raad omdat er op nog geen twee meter van mijn deur plotseling een gigantische olifant uit de struiken kwam. Inmiddels was onze auto door andere auto,s volledig klemgezet en konden wij geen kant meer op. Gelukkig bedacht hij zich en liep achteruit het bos weer in, al bevend heb ik toch wat kunnen filmen dus kunnen jullie het allemaal nog meebeleven, wat een kolos als dat vlak naast je staat! Na deze ontmoeting hebben we de ruïnes van Polonaruwa en het koninklijk paleis bezocht, erg interessant. Aan het eind van de middag zijn we op ons nieuwe resort voor twee nachten aangekomen, een bijna Afrikaans aandoend hotel zonder wanden en gelegen aan een schitterend meer. We overnachten in weer een gezellig bungalowtje dat best wel een sopje kon gebruiken, maar ok... het kan niet altijd feest zijn!
De volgende ochtend rijden we naar Sigiriya waar Dillan en ik ons aan de beklimming van de Leeuwenrots gaan wagen, Henny blijft lekker met haar boek op het terras van een resthouse! De "Leeuwenrots" is een grote steenklomp waarop lang geleden de koninklijke familie zetelde. Via smalle marmeren trappen komen we op tweehonderd meter hoogte in een ruimte waar prachtige wand fresco's te zien zijn. Alles is onder beheer van de Unesco zodat dit goed en hopelijk nog lang bewaard zal blijven! De volgende beklimming naar het koningspaleis begon Dillan ( zo'n 10 jaar jonger dan ik) aardig te puffen en te pruttelen en moest ik hem bijna op mijn nek nemen! Eenmaal op de top aangekomen was het de klim meer dan waard, ten eerste hadden we een schitterend uitzicht over de rijstvelden en de jungle, daarnaast waren het de overblijfselen van een eeuwenoud paleis inclusief koninklijk badhuis. Na aardig wat foto's zijn we aan de klim naar beneden begonnen. Daarna hebben we de middag doorgebracht in een typisch Sri langkaanse Spa voor een heerlijke kruidensauna, stoombad en massage, heerlijk om zo de vermoeidheid van de Leeuwenrots weg te werken! Henny nam een lekkere gezichtsbehandeling om nog mooier te worden dan ik haar al vind!!
S,avond in het hotel nog gelachen bij de Magic goochelshow die het niveau had van mijn goocheldoos toen ik tien was! Hen werd zelfs zijn assistente bij de truc met het touwtje, je kent hem vast nog wel!
Morgen ochtend vertrekken we weer, en gaan dan naar Kandy, een plaats hoog in de bergen. Op naar de theeplantage's!

Zie ook de foto's !! https://picasaweb.google.com/116199661502903937729/SriLanka2012

  • 24 Januari 2012 - 19:55

    Thea:

    Waanzinnig verhaal weer jongens....geweldig!!!
    Wat máken jullie allemaal toch mee!!
    Ik ben al reuze benieuwd naar de komende foto's
    Henny heeft er goed aan gedaan "die klim naar boven niet mee te maken,als de gids al zo'n moeite mee heeft gehad!
    Kruidensauna lijkt mij ook wel toppy.....ook maar eens proberen!
    Geniet lekker verder schatjes.....hopelijk snel méér....!!!!!

    Gr XXXThea

  • 24 Januari 2012 - 20:23

    Kelly:

    Leuk, leuk, leuk!!!!!!!! Dikke xxxx

  • 26 Januari 2012 - 08:07

    Helga De Smedt:

    zeer leuk , spannend en mooi reisverslag!!
    wij vertrekken in april naar sri lanka en nemen ongeveer dezelfde route...dus we zijn al benieuwd naar jullie volgende verhaal.
    we krijgen er zin in! mooie foto's ook!
    Helga en Mike
    Belgie

  • 23 Augustus 2012 - 23:06

    Laura:

    Hallo :D

    Over 2,5 week vertrek ik ook naar sri lanka en vind het erg leuk om al deze verhalen te lezen!!
    Door jullie verhalen krijg ik er NOG meer zin in!!

    Als ik het goed begrijp, hebben jullie veel gereisd met een prive chauffeur?
    Rond welke prijsklasse moet ik rekening houden per ongeveer 10 km?

    Hoop graag wat van jullie te horen!!
    Groetjes Laura

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ger en Henny

Actief sinds 29 Nov. 2010
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 30832

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2013 - 04 November 2013

Marrakech (Marokko)

27 Januari 2013 - 14 Februari 2013

Florida en Caraiben

15 Januari 2012 - 04 Februari 2012

Rondreis Sri Lanka

08 Januari 2011 - 05 Februari 2011

Australie trip

Landen bezocht: