Luxe in Palmgardenvillage. - Reisverslag uit Habarana, Sri Lanka van Ger en Henny Nolles - WaarBenJij.nu Luxe in Palmgardenvillage. - Reisverslag uit Habarana, Sri Lanka van Ger en Henny Nolles - WaarBenJij.nu

Luxe in Palmgardenvillage.

Door: Ger en Henny Nolles

Blijf op de hoogte en volg Ger en Henny

21 Januari 2012 | Sri Lanka, Habarana

Donderdagochtend negen uur vertrokken we voor de 170 km naar Anuradhapura, zou je denken zo gepiept in een uurtje of twee, nou hier niet! het werden er 5, ons eerste uitje onderweg naar de Olifantenberg "Kurunegala" ging helaas niet door, de weg ernaar toe werd geasfalteerd dus pech, dan maar door via een andere weg die wel open was...nou ja open... hij was er! na een uurtje hindernis rijden met de auto kregen we de indruk dat heel Sri Lanka "op de schop lag", overal waar we komen chaos met het verkeer, niemand luistert naar de aanwijzingen van de wegwerkers..nou ja werkers, er leunen 30 man op een schep en twee doen het werk! Hahahaha genoten hebben we onderweg, het mooie is dat geen enkele Srilankaan zich eraan ergert, na een ruststop in een, je raad het al "resthouse" komen we na 5 uur eindelijk aan voor de poort van ons resort, moet je nagaan tot nu toe zagen we alleen huisjes met golfplaatdaken en mensen op blote voeten. Dillan toetert twee keer en direct sprint er een poortwachter naar de zware gietijzeren poort met gouden letters "Palm gardenvillage"om ons binnen te laten in ongeveer het paradijs van luxe!, zeker als je 5 minuten ervoor nog denkt dat de bewoonde wereld 3000 km verder is! Met open monden rijden we met de auto door een park tot voor de receptie, want je mag als gast natuurlijk niet te ver lopen, eenmaal binnen krijgen gelijk een welkomstcocktail en verfrissings doek, wat een service!! Voor we er erg in hebben zijn onze koffers al weggereden. Onderweg naar "onze" Bungalow lopen we door een schitterend park met fel gele vogels en in iedere boom een eekhoorn, ook komen we langs een zwembad zo uit een sprookjesboek, en nog leuker er ligt niemand aan! Dus daar liggen we binnen notime aan Haha!
Die avond heerlijk gegeten in het restaurant dat een Indonesisch tintje heeft, ...en dat voor een prijs waar je bij ons nog niet voor bij snackbar Willem eet! Na een nacht in ons hemelbed met klamboe zijn we de volgende ochtend door Dillan naar Anuradhapura gereden, de oude koningsstad die 300 jaar voor Christus nog de hoofdstad van Sri Lanka was. We bezoeken vervolgens de "Sri Maha Bohdi" een 2000 jaar oude boom gestekt uit de heilige banyan boom in India, een bronzen paleis en een boeddhistisch complex in Mihintale, prachtig om er tussen te lopen terwijl het e.e.a. uit 300 voor Christus stamt. Jammer alleen dat je bij al deze heiligdommen je schoenen uit moet doen, en geloof me, ze strooien hier geen vogelkooitjeszand! Dus na een heerlijke lunch in een typisch Srilankaans restaurant met toevallig een bruiloft ceremonie liggen we in no time weer in ons paradijselijk zwembad! Vroeg naar bed, Dillan haalt ons om 9 uur weer op voor de trip naar Habarana. 70 km verder naar de kust!

• 21 Januari 2012 - 14:37

Marianne:

Weer prachtige verslagen gelezen.
    Volgens mij is het weer heerlijk genieten.
    Maar we willen ook meer foto's zien.
    Geniet verder van al het goede daar.

Liefs Nico en Marianne

• 21 Januari 2012 - 17:50

Rowan:

Wat heeerlijk, ben heel erg nieuwsgierig naar alle fotos! Xxx

• 22 Januari 2012 - 22:40

Len:

Ha luitjes, jullie zijn net Aice in Wonderland maar dan voor volwassenen. Wat een indrukken allemaal zeg, maar inderdaad: méér foro's zou wel leuk zijn om er ook een beetje beeld bij te hebben.. Enjoy, x

• 22 Januari 2012 - 22:43

Ja sorry hoor, had over de fotolink heen gelezen. Heb nu wel hee goed beel ja... ;-)