Het zit er op! - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Ger en Henny Nolles - WaarBenJij.nu Het zit er op! - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Ger en Henny Nolles - WaarBenJij.nu

Het zit er op!

Door: Ger en Henny Nolles

Blijf op de hoogte en volg Ger en Henny

04 Februari 2011 | Nederland, Rotterdam

Hongkong zit er op! En dat vinden we erg jammer.
Op de dag van aankomst zijn we gezellig de stad ingegaan, en s'avonds hebben een van de vele flowermarkten bezocht, het is een gewoonte dat iedere Chinees op oudejaars avond bloemen aan iemand geeft, prachtig gezicht om duizenden, jong en oud, trots met zijn net gekochte bloemen door de stad te zien lopen! Gisteren hebben we de haven van Hongkong bekeken door net als in Sydney een dagpas voor de Ferry te kopen. Als eerste voeren we naar Hongkong eiland, prachtig om die mega wolkenkrabbers vanaf het water te zien. Op het eiland hebben we met een open trolliebus een tour door het oude Hongkong gemaakt, de stad is opeengepakt met torenflats en daartussen tempels en parkjes, waar Chinese opa's hun kongfu bewegingen oefenen! Daarna hebben we via het water de andere delen van Hongkong gezien, ongelofelijk zo groot als Hongkong is, 7 miljoen geregistreerde inwoners en 600.000 Philipijnse schoonmaaksters. En een wegennet, niet normaal, alles gaat onder of boven elkaar door. En dan de winkelcentra's, ieder wijk telt wel een centra, zoals bijvoorbeeld de stad van Rotterdam, inclusief shoppingmal! We hebben vier centra's en drie (avond)markten bezocht, dat was ongeveer 20% van het totaal!
S'avonds hebben we al vroeg, twee uur van te voren een plaatsje aan het paradeparkoers opgezocht, we waren kapot van het staan en wachten, maar de nieuwjaarsparade maakte veel goed alhoewel we meer drakendansers hadden verwacht, maar het lijkt erop dat de Chinezen juist meer zien in Amerikaanse cheerleaders dan in hun traditionele cultuur! Beetje jammer.
Vandaag de markten bezocht voor natuurlijk de souvenirs, op Lady'smarket lukte dat aardig, de dames kwamen weer tassen te kort!! Vanavond wilden we graag het nieuwjaarsvuurwerk om acht uur zien bij de haven, maar moesten dit wel goed plannen gezien we om 22.00 uur op de luchthaven moesten zijn! Maar het is gelukt, we stonden alleen niet echt vooraan maar strategisch op een punt waar we na afloop om 20.30 uur zo de metro in konden schieten. Na twee stationnen waren we in de zone waar weer taxi,'s mochten rijden en pakten we snel de taxi naar het hotel, daar aangekomen de koffers uit de lobby en zo de wachtende taxi weer in richtng de luchthaven! Kwestie van plannen natuurlijk maar we zijn net ingecheckt en ik zit nu na een bigmac menu dit stukje te tikken.
We zijn nu wel moe maar kijken terug op een schitterende reis!
We gaan zometeen voor de negende keer de lucht in!!
............we zouden zo weer willen!!

• 04 Februari 2011 - 16:02

Jennie:

nou een hele goede reis. Jullie hebben genoeg de tijd om nu uit te gaan rusten in het vliegtuig.

dikke kus

• 04 Februari 2011 - 21:08

Thea:

geweldige mooie afsluiter zou ik zeggen...super hoor!!!
    Veilige vlucht en gezond weer thuis,rust maar lekker uit hebben jullie wel nodig na zo,n energie vretende vakantie!
    Goede vlucht we kijken al uit naar de foto's
    Liefs en dikke kuzzzz

• 05 Februari 2011 - 17:38

Len:

Ik lees jullie laatste in-het-buitenland verhaal net iets te laat om jullie een goed en veilige reis te wensen, maar hoop dan dat de reis goed is gegaan en je weer veilig voet aan grond hebben gezet! Zullen wel dózen kleenex dooorheen zijn gegaan van al die vergoten tranen dat je al dat moois weer moest achterlaten of niet?.... ;-)
    Ben heel erg benieuwd naar de live verhalen en daarbij de nooie foto's. Over een poosje maar eens afspreken?
    Geniet van het nasudderen en de herinneringen die je hebt gemaakt en welkom terug weer met de poten in den hollandschen klei!