Sydney - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Ger en Henny Nolles - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Ger en Henny Nolles - WaarBenJij.nu

Sydney

Door: Ger en Henny Nolles

Blijf op de hoogte en volg Ger en Henny

27 Januari 2011 | Australië, Brisbane

Deel 8: Sydney.

Wat is Sydney een gave stad....., dat kunnen we na drie dagen wel zeggen!
Na een korte vlucht van een uurtje zijn we op maandagmiddag aangekomen in Sydney, de stad waar Caitlin 6 maanden heeft gewoond en ons nu drie dagen rond zou leiden.
Cait ontmoeten we weer in ons hotel in PitTstreet, om direct die middag naar het Opera House en de haven te gaan. Prachtig om in het echt daar rond te lopen, rondom de haven is het een en al bedrijvigheid, boten varen af en aan om toeristen en werkende mensen te vervoeren, vanaf het Opera House hebben we een prachtig uitzicht op de Harbour Bridge, tegen zessen vinden we een restaurantje aan de kade met uitzicht op de brug en alles wat hier zo voorbij loopt. Na het eten genieten we nog even van de ondergaande zon in het park achter het Opera House terwijl grote vleermuizen af en aan vliegen, prachtig gezicht.
De volgende ochtend staat een havendag op het programma, Cait is om 10 uur al weer bij ons hotel. In de haven kopen we voor 20 dollar p.p. een dagpas waar we een dag lang alle veerboten mee mogen gebruiken. Ons eerste bootje brengt ons naar Watsons Bay, een buitenwijk van Sydney met een prachtig strandje waar we bij "Doyles" garnalen eten, omwikkeld met bacon, spinazie en gepaneerd in de olie, Heerlijk!!
De hele dag hebben we zo Sydney met al zijn buitenwijken vanaf het water verkend, een aanrader! Overal kan je afstappen om even later de volgende boot weer te pakken. Laat in de middag nemen we de boot richting Rydalmere, helemaal aan het einde van Sydney, daar passeren we het Olympisch dorp en het Olympisch stadion van Sydney, op de terug weg varen we onder de Harbour bridge door en langs het Opera House zo de haven weer in. Om het af te leren besluiten we om na het eten nog een avond boot richting Manley te nemen, het andere uiterste puntje van Sydney. Caitlin heeft hier haar favoriete chocolade winkeltje zitten en gaat dan ook prompt aan een warme Browny met chocoladesaus. Op de heenweg kreeg ik de kans om het Opera House bij ondergaande zon te fotograferen en op de terugweg de verlichte skyline van Sydney.....1 woord, prachtig!
Onze laatste dag in Sydney is gelijk een speciale, het is namelijk Australia Day, een dag waarop alle Aussies vrij hebben, en zich uitdossen met landskleuren zoals wij met koninginnedag. Overal in de stad zijn feesten, versierde boottochten en artiesten te vinden, al vroeg zijn we met de metro richting  Bondi junction gegaan, de wijk waar Caitlin woont. Cait wacht ons al op en laat trots haar kamer en het stage huis zien waar ze de afgelopen 6 maanden veel lol heeft gehad. Een echt "studentenhuis" waar alle vaders en moeders de kriebels van krijgen, maar waar Cait met heel veel plezier aan zal terug denken!
Daarna laat ze ons "haar strand" aan Bondi beach zien, inclusief het rescuecenter uit de televisie serie, heel herkenbaar allemaal!
In de middag zijn we naar ChinaTown gegaan om op Paddy's Market twee rolkoffertjes te kopen, het gaat Cait namelijk niet lukken om al haar spullen in twee koffers te krijgen en ons lijkt het ook wel makkelijk wat meer ruimte te hebben, vandaar twee!
Na een powernab in het hotel zijn we s'avonds voor het vuurwerk naar Darling Harbour getogen, eerst lekker aan de haven bij de Italiaan gegeten en daarna een plaatsje op de kade gevonden met nog ongeveer 100.000 Aussies! Het feest wat we toen te zien kregen was onvergetelijk, diverse artiesten en prominente Australiërs traden op vanaf platforms in de haven, daarna een lichtshow met tientallen boten en om 21.00 uur een vuurwerkshow zoals we nog nooit hadden gezien! Gelukkig heb ik veel gefilmd zodat ik dit thuis kan bewijzen! Voor Caitlin was deze avond een prachtige afsluiting van haar avontuur in Sydney!
Morgen vliegen we met z,n drieën naar Brisbane, om daar aan de Sunshinecoast zes dagen lang in het zand te gaan zitten......erg hè?!

Foto's komen snel! Via onderstaande link.

• 26 Januari 2011 - 15:03

Kelly, Randy & Aydan:

Hallo lieve allemaal, '

We hadden natuurlijk niet ander verwacht dan dat Sydney een fantastische stad is!!! Caitje zal wel trots geweest zijn om het allemaal te laten zien...Veel plezier nog..dikke kus

• 26 Januari 2011 - 18:45

Bea:

Zoooo, he, fijn om Cait weer bij je te hebben. Zo'n feest, zal je hier nooit meemaken. Mag niet, kan niet etc., maar jullie hebben het toch maar gezien, lekker puh! Hartstikke leuk hoor. Hai Cait, wordt tijd om je weer te zien, maar eerst nog genieten aan het strand. XXX

• 26 Januari 2011 - 21:43

Josée:

Wat een feest!! Kon nog geen foto's bewonderen, maar dit verhaal maakt me wel heeeeel nieuwsgierig. Goede reis verder en sterkte met alle bagage :)