Kangaroo Island - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Ger en Henny Nolles - WaarBenJij.nu Kangaroo Island - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Ger en Henny Nolles - WaarBenJij.nu

Kangaroo Island

Door: Ger en Henny Nolles

Blijf op de hoogte en volg Ger en Henny

20 Januari 2011 | Australië, Adelaide

Australië deel 5: Kangaroo Islands.

Om 6.15 uur ging de wekker af, snel ontbijtje op de kamer, gisteravond ingeslagen bij de super naast het hotel. Via de Fleurieu route van Adelaide richting Cape Jarvis gereden, een tochtje van twee uur. De zon kwam net op dus veel kans om kangaroos te spotten, en ja hoor nadat we de heuvels van Adelaide uitreden zag Henny eindelijk haar eerste levende kangaroo en even later zagen we hele groepen staan, prachtig gezicht tegen de gele grashellingen. Om halfnegen aangekomen bij de kleine veerboot van Sealink, inchecken, auto in het ruim gereden en op naar Kangaroo Island! Een eilandje van 150 km lang en 55 km breed, als je het eiland oprijd krijg je direct een vakantie eiland gevoel, een beetje Texel, alhoewel het niet te vergelijken is. Via een schitterend glooiend landschap rijden we over de verlaten wegen richting American River waar ons hotel staat. Leuk familie hotel met prachtig uitzicht vanuit onze kamer over het meer met honderden witte pelikanen. In de middag zijn we naar onze eerste attractie genaamd; Sealsbay gereden, wat we daar zagen was echt schitterend, tientallen bruine zeehonden en zeeleeuwen lagen op de rotsen en doken af en toe het water in alsof ze voor ons een show gaven, hier kan je uren naar kijken. Mijn camera maakte weer overuren! Op ons lijstje voor deze middagdag stond ook een bezoek aan een strand om even languit te gaan, van een ranger hadden we begrepen dat het een stukje unsealedroad was om er te komen, dat is een soort grofgravel bij gebrek aan asfalt. Maar de rit was de moeite dubbel en dwars waard, tussen de zandduinen door zagen we al flarden van de groenblauwe zee, eenmaal op het strand vielen we beiden even stil, zo mooi was dit strand en helemaal voor ons alleen zover we konden kijken! Met de verbranding op het strand van Adelaide nog vers in mijn geheugen besloten we om na een uurtje in het witte zand, het Pandana Wildlifepark te bezoeken, voor het eerst konden we hier koala,'s, fotograferen en verschillende soorten kangaroos zelfs uit je hand laten eten! Tijdens de schemer worden veel dieren actief, en dat konden we zien op de weg terug naar het hotel, veel kangaroos en walibi's liggen aangereden langs of op de weg, wat erg jammer is, vandaar dat men het ontraad om s'avonds op het eiland te rijden.
De volgende ochtend na het ontbijt van de pelikanen zijn we uitgecheckt en in anderhalf uur naar het natuurpark "Findlerschase aan het eind van het eiland gereden om daar de zwarte zeehonden te bekijken, prachtig gezicht om deze dieren in hun natuurlijke omgeving te zien in het spierwitte zand! Ook bezochten we hier de "Remarkable Rocks". Heel vreemd om te zien, een verzameling grote rode keien die 500 miljoen jaar geleden door magma omhoog zijn gedrukt en nu door de wind zo zijn uitgesleten dat ze de gekste vormen hebben aangenomen, en dat tegen een achtergrond van de groenblauwe zee.
Aan het eind van de middag zijn we richting de veerboot gereden, onderweg konden we het "prachtge witte zand van "Vivonne beach" niet weerstaan en hebben er nog een uurtje in de golven zitten turen.
Na de overtocht van 45 minuten reden we met de ondergaande zon langs alle kangaroos weer richting Adelaide, twee schitterende dagen waren het!
Morgenochtend vliegen we naar Melbourne, daar staat ook weer wat leuks op het programma!

• 20 Januari 2011 - 13:35

Rowan:

Hoi Floortje wat een leuk verhaal weer! Hier heb je dan eindelijk je reactie!!! Lekker door blijven schrijven, k leef helemaal met jullie mee! Dikke x Rowan

• 20 Januari 2011 - 15:32

Kelly, Randy & Aydan:

Nice Nice Nice.......

love you xxxx

• 20 Januari 2011 - 17:07

Bea:

Ook weer mooi. Niet mee gaan hoppen hoor! Maar geweldig dat jullie gezien hebben wat je wilde zien. Great mates ! XX

• 21 Januari 2011 - 07:11

Josée:

Wist echt niet dat mijn collega met een superman is getrouwd! Echt erg boeiend en leuk om hier mee te lezen en te kijken! Wederom heel veel plezier gewenst.