Naples en Sawgrass shopping - Reisverslag uit Fort Lauderdale, Verenigde Staten van Ger en Henny Nolles - WaarBenJij.nu Naples en Sawgrass shopping - Reisverslag uit Fort Lauderdale, Verenigde Staten van Ger en Henny Nolles - WaarBenJij.nu

Naples en Sawgrass shopping

Door: GerNolles

Blijf op de hoogte en volg Ger en Henny

11 Februari 2013 | Verenigde Staten, Fort Lauderdale

Napels en Sawgrass shoppingmall

Zaterdagochtend rijden we met een lekker zonnetje over de highway 75 van Fort Lauderdale naar Naples, waarom weet ik eigenlijk niet, waarschijnlijk omdat we het kennen van de tv. Deze weg noemen ze ook wel "Alligator Allley' en daar komen we snel achter, langs de snelweg loopt een rivier waarin we talloze krokodillen zien, ze liggen heerlijk in het zonnetje op de oever.
Eenmaal in Naples herkennen we direct de plaatjes van de tv, prachtige huizen en parken van tuinen eromheen. We lopen over de honderden jaren oude houten vissteiger waar vissers een baars proberen te vangen. Later maken we nog een boottocht in de lagunes van Naples waar echt de rijken der aarde hun huizen hebben, zonder te liegen denk ik dat dit de mooiste plek op aarde is om te wonen, tussen de huizen door zwemmen zelfs dolfijnen die vrolijk met onze boot meezwemmen! Hen helemaal blij, eindelijk zien we dolfijnen in het wild!
Na de 2.5 uur durende rit terug naar Lauderdale, (afstanden zijn hier groot) gaan we op Olas Boulevard een hapje eten met een live band, de band speelt echte Amerikaanse blues zo goed dat ik besluit een cd van ze te kopen!
Zondagochtend besluiten we om naar de grootste shoppingmall van Florida te gaan, Sawgras mall, een verzameling van alle topmerken bijelkaar maar dan voor outlet prijzen, Hen helemaal blij, begint gelijk op te noemen welke winkels ze wil zien voor de meiden.
Voor de kleinkinderen naar Baby Gap en Tommy Hilfiger, voor Randy naar Gap, voor de meiden naar Michel Kors, Victoria's secret en Converse en voor mij……... naar de Foodcourt, hahaha twintig eetzaken op een rij!
S,avonds zijn we gesloopt en blijven lekker tv kijken op de kamer. Op Animal planet zien we een aflevering van de "Gatorboys" waar we thuis ook vaak naar kijken, tussen de folders zie ik dat we die ook in het echt kunnen bezoeken op een half uur rijden van Lauderdale,…... dat gaan we dan maar doen morgen!

• 11 Februari 2013 - 21:50

Fam De Bruijne-Nolles:

Wat een prachtige huizen idd op de foto!!!! Jij zit er ook wel lekker ontspannen bij op die boot, lekker in het zonnetje!!! Kijken uit naar al jullie aankopen:)- hahahahah genietse nog even...veel liefs van ons xxxx

• 13 Februari 2013 - 10:06

Marianne Van Nieuwkoop:

Ook dat ziet er allemaal goed uit. Jullie hebben echt mooie dingen gezien, lekker weer, flink shoppen.
    En dan in die mooie car wegrijden. Net als inde film. Geniet er nog van. X