Miami - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Ger en Henny Nolles - WaarBenJij.nu Miami - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Ger en Henny Nolles - WaarBenJij.nu

Miami

Door: Ger Nolles

Blijf op de hoogte en volg Ger en Henny

29 Januari 2013 | Verenigde Staten, Miami Beach

Miami
Na een tussenstop van drie uur te hebben gemaakt in Philadelphia komen we aan in Miami, inmiddels 21.00 uur en moe van de vlucht zoeken we onze kamer op in het RIU Hotel op Collins Avenue. Betty heeft haar best weer gedaan, we hebben een vier persoons kamer met Kingsize bed en prachtig uitzicht op zee! Natuurlijk weer veel te vroeg wakker de volgende morgen, dus vroeg ontbijt! Zoals gewoonlijk in een grote stad nemen we de "Hop on Hop off Bustour". Voor 39 dollar pp zie je op 1 dag alle high light's van Miami, de miljonairswijk Coral Gables, de Cubaanse wijk "Little Havanna" met zijn vele restaurantjes en winkeltjes, Coconut Groove met een victoriaanse stijl van terrassen en shops, en natuurlijk niet te vergeten de Art Deco wijk van Miami Beach. Schitterend om op al die bekende plaatsen van de televisie nu zelf te zijn! We staan op Ocean Drive zelfs op de stoep van het huis van Gianni Versagi, waar de beste man zijn laatste adem uitblies! Het strand ven Ocean Drive en de boardwalk is echt leuk, body builders verdringen zich aan de rekstokken om te pronken met alles wat ze in huis hebben. De terrassen en clubs op Ocean Drive zijn trendy te noemen met veel Latino en house muziek, ook de voorbij cruisende auto's zijn een lust voor het oog, Maseratie's en de duurste BMW's wisselen elkaar af, bestuurders stappen uit geven hun sleutels af zodat die kunnen worden geparkeerd door de Valetboys.
Omdat we er geen genoeg van kunnen krijgen pakken we s'avonds nogmaals de taxi richting Ocean Drive om te gaan eten, het is nog mooier dan overdag met al die neon verlichtte Art Deco gebouwen op de Boulevard! Eten met Live Muziek…de dag kan niet meer stuk.
De volgende dag besloten we om lekker uit te rusten bij ons hotel aan het strand, geen slechte keuze met 27 graden en een Caribisch windje.
Aam het eind van de middag hebben we een taxi genomen naar de haven van Miami om in te checken op de Costa Mediterania Cruise boot, aangekomen zien we een gigantisch groot schip liggen, veel groter als dat we dachten en hoog als een flat, het inchecken verloopt gladjes en al snel zitten we in onze kajuit op het achtste dek vlak onder het zwembad. We hebben een kajuit met balkon en een prachtig uitzicht over Miami zodat ik alleen maar foto's blijf maken.
Gelachen hebben we bij de verplichtte drill, zodra er 7 maal een toeter te horen is moet je als de sodemieter met je zwemvest aan naar dek 3 lopen, daar waar de reddingsboten zich bevinden, doordat de lift naar onze hut op dek 8 vol was besloot ik te lopen vanaf de eetzaal op dek 2, eenmaal bovengekomen, wat niet meeviel tegen de stroom mensen in, was ik mijn hutnummer kwijt en kon ik Hen in het doolhof van hutten niet meer vinden. Na wat hulp van een stewart kon ik toch de hut vinden waar Hen in de paniek mijn zwemvest aan de deur knop had gehangen omdat ze zelf naar beneden werd gecommandeerd. Eenmaal aangekomen op dek 3 zie ik Hen in de de rij staan voor de redding's boot, krom van het lachen om mijn bezweette gezicht! na wat veiligheids praatjes mogen we eindelijk weer doen wat we willen en schuiven we aan voor een cocktail in bar 9 !!
Rond half negen na het diner kiezen we het ruime sop en laten we de prachtig verlichte skyline van Miami achter ons… ……. op naar de bahamas !
(voor de liefhebers, onze boot is live te volgen met een webcam op Costa cruises.com)

• 04 Februari 2013 - 23:14

Fam De Bruijne-Nolles:

Hahaha wat een hilarisch avontuur en dat al op de eerste dag op de boot!!!! Miami klinkt fantastisch...leuk beschreven!!!! Xxxx

• 06 Februari 2013 - 20:40

Nel En Rob Kradolfer:

Wat een geweldig verhaal.Ik zie het al voor me.Hennie helemaal in een deuk van ,t lachen. Geweldig!!! Ik kwam er vandaag natuurlijk pas weer achter.Van waar ben je nu .nl .Ik kel gesmst of ze al wat van jullie gehoord hadden. En natuurlijk ben ik gelijk jullie verhalen gaan lezen . Wat GEWELDIG!!!! En de foto,s SUPER!!!. Nou geniet ervan. dat gaat wel lukken) en ga gauw weer naar een nieuw verhaal. veel plezier !!!!!!!! xxxxxxx

• 09 Februari 2013 - 09:43

Len:

Wat een heerlijk begin zeg, Miami zal wel op en top zien en gezien worden zijn... Ger, heb jij er niet even nast gehagen aan de rekstokken, je kunt toch wel een beetje comptetie aan, kom op!
    En daan dat verhaal van die oefening, je zult maar alvast een paar cocktails naar binnen heebn gefrommeld... dan tel je toch die zeven keer van de toeter toch niet meer....?
    Kga snel verder ezen... bye bye en have fun verder..